افزایش سئو سایت یا رتبه سئو سایت دارای یک سری اصول می باشد ولی در ابتدا بگوییم که حقیقت درباره سئو سایت این است که سئو راهی برای کمک به موتور های جستجو به منظور بهبود روند بازدید وب سایت ها می باشد و هر چه رتبه سئو سایت شما بهتر باشد موتور های جستجوگر گوگل شما را بیشتر نشان خواهند داد.

افزایش سئو سایت مسلتزم رعایت کردن یک سری اصول می باشد که ما در این مقاله آن ها را برای شما شرح خواهیم داد.

مجموعه سایت سازه در این مقاله قصد دارد تا شما را با روش های افزایش سئو سایت آشنا کند و به شما در بالا رفتن رتبه سئو سایت خود کمک کند.

راه های افزایش سئو سایت چیست ؟

به طور کلی برای افزایش سئو سایت دو راه وجود دارد:

اول: روش هایی که موتور های جستجو آن ها را تایید نمی کنند و به آن سئو کلاه سیاه می گویند. در صورت استفاده از این روش برای افزایش سئو سایت، موتور های جستجو سایت خاطی را جریمه می کنند و از لیست نتایج جستجوی خود حذف می کنند. برای نمونه استفاده ی زیاد از کلمات کلیدی می تواند سبب افت سئو یک سایت شود.

دوم: یکی دیگر از روش های افزایش سئو سایت، روش های مورد تایید موتور های جستجو که به آن سئوکلاه سفید گفته می شود. این روش زمان بر بوده و به صبر و حوصله نیاز دارد  ولی برای افزایش سئو کلاه سفید روش های گوناگونی وجود دارد که استفاده از همه یا تعدادی از آن ها می تواند به افزایش رنکینگ سایت شما کمک نماید.

روش های اصولی افزایش سئو سایت

·        استفاده از کلمات کلیدی:

یکی از راه های افزایش سئو سایت و یا بالا بردن رتبه سئو سایت کلمات کلیدی هستند. در صورت امکان باید تلاش کنید تا حتما در مطلب خود از کلمات کلیدی استفاه نمایید و توجه داشته باشید که این کلمات کلیدی باید حتما با مطلب نوشته شده مرتبط باشد. بهتر می باشد تا از کلمات معادل انگلیسی هم استفاده کنید.

·        به تگ Title یا عنوان توجه کنید :

در زمینه افزایش سئو سایت  با اهمیت ترین تگ بعد از تگ متا، تگ Title می باشد. برای این بخش باید کلماتی کوتاه، مرتبط و با معنی انتخاب نمایید.

·        توصیفات مناسب در تگ متا یا متای توضیحات:

همانطور که گفته شد تگ متا برای افزایش سئو سایت از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار می باشد. در این بخش باید توضیح مفید و مختصری در رابطه با سایتتان بنویسید. این توضیحات نهایتا باید 160 کاراکتر باشد.

·        استفاده از لینک ها:

سعی کنید به منظور افزایش سئو سایت خود از لینک ها استفاده کنید. سعی کنید همه ی محتوای صفحات را در یک صفحه قرار ندهید و آن ها را با لینک به هم ارتباط دهید. به یاد داشته باشید که هر چه صفحه اصلی وب سایتتان سبک تر باشد برای افزایش سئو سایت شما مفید تر می باشد.

·        استفاده از شبکه های اجتماعی:

یکی دیگر ازراه های اصولی برای افزایش سئو سایت شبکه های اجتماعی هستند. به دلیل اینکه صفحات شبکه های اجتماعی نیز مانند صفحات وب سایت های عادی ایندکس می شوند و رنک می گیرند، بنابراین با بهره گیری درست و صحیح از شبکه های اجتماعی می توانید رتبه وب سایت خود را افزایش دهید.

جهت مطالعه مقاله سئو خارجی و آشنایی با آن کلیک کنید.