مجموعه سایت سازه در این مقاله قصد دارد تا شما را با نقش اینستاگرام در حوزه کسب و کار آشنا سازد.

از ابتدای فعالیت، اینستاگرام نشان داده است که یک ابزار قدرتمند برای کسب و کارها به شمار می رود و به مرور زمان ما از نقش اینستاگرام و اهمیت آن با خبر شدیم.

اگر شما هنوز با وجود دارا بودن کسب و کاری جدی، از اینستاگرام استفاده نمی کنید، باید بگوییم امکان دارد تجارت خود را با یک صدمه بزرگ مواجه سازید چرا که امروزه نقش اینستاگرام بسیار زیاد شده و به یکی از اصول اساسی بازاریابی و توسعه کسب و کار بدل شده است. در ادامه مقاله چند مورد از دلایل اهمیت نقش اینستاگرام برای شما بیان خواهیم کرد.

افراد بسیاری به دلیل نقش اینستاگرام از آن استفاده می کنند:

با توجه به تعداد و گستره افرادی که در اینستاگرام حضور دارند، می توان گفت این اپلیکیشن اجتماعی در حال حاضر با بیش از 800 میلیون کاربر فعال، همراه است.

از این تعداد، بیشتر از 500 میلیون نفر هر روز از این پلتفرم استفاده می کنند که حدود 24 میلیون کاربر ایرانی به دلیل نقش اینستاگرام در آن فعالیت دارند. هم چنین 38 درصد از کاربران چندین بار اینستاگرام خود را در روز چک می کنند.

رشد کسب و کار شما به دلیل نقش اینستاگرام

باید بدانید کسب و کار در دنیای حقیقی محدودیت هایی داشته و اینجاست که نقش اینستاگرام ارزشمند می شود. در حقیقت موقعیت جغرافیایی و محدودیت ارتباط با مشتری ها، تعطیلی کسب و کار در شب ها و غیره می توان باعث شود رشد کسب و کار شما در یک مقطع متوقف شود ولی اینستاگرام برای شما شرایطی متفاوت ایجاد می کند.

در حقیقت شما می توانید محدودیت های یاد شده را با همراهی اینستاگرام و اطلاع از تاثیر اینستاگرام پشت سر بگذارید به این نحو که هم در همه ی ساعات شبانه روز مشتری ها را کنار خود داشته باشید و هم بدون توجه به موقعیت مکانی و جغرافیایی از سراسر دنیا افرادی را به سوی کسب و کارتان جلب کنید، این امر نقش اینستاگرام و اهمیت آن را یرای شما دو چندان می کند.

کسب و کار مستقیم یکی از موارد نقش اینستاگرام در کسب و کار

اینستاگرام در طول سال ها تکامل یافته است و در حال حاضر تاکید بیشتری بر ایجاد پول از طریق تبلیغ محصول دارد. آخرین برنامه پست ها shoppable نامیده می شود و اجازه می دهد تا کسب و کار ها برای اضافه کردن برچسب ها به محصولات در عکس ها، خود را با لینک هایی که شامل توضیحات محصول، قیمت و توانایی فروشگاه در حال حاضر، که منجر به ایجاد یک فروشگاه آنلاین ی شود، معرفی کنند. این امر به طور جد تاثیر اینستاگرام را در رشد کسب و کار شما بیان کرده است.

همکاری با افراد تاثیر گذار یکی از موارد نقش اینستاگرام در کسب و کار

یکی از ویژگی های نقش اینستاگرام این است که شما می توانید با کمک افراد تاثیر گذار فروش خود را به طرز قابل توجهی بالا ببرید. در حقیقت کاربران شما اگر نام تجاری یا برندتان را از زبان فرد قابل اعتمادی بشنوند، اعتبار بیشتری برای شما قائل شده و راحتتر به شما اعتماد می کنند.