به همه ی کارهایی که برای وب سایت انجام می شوند را خدمات پشتیبانی وب سایت گفته می شود و در حقیقت خدمات پشتیبانی وب سایت تنها این مواردی که ذکر کرده این نیستند بلکه در خیلی از مواقع این گونه خدمات با توجه به نوع نیاز مشتری افزایش می یابند. خدمات تیم سایت سازه را بدانید

3 دسته پشتیبانی وب سایت

  • نگهداری و پشتیبانی امنیتی: پس از راه اندازی وب سایت، خارج کردن اطلاعات از دسترس افراد سودجو و حفظ حریم شخصی بازدید کننده ها ضرورت بالایی پیدا کرده و مادامی که وب سایت در مورد خرید و فروش محصولات و خدمات دارای فعالیت باشد و بازدیدکننده ها اطلاعات بانکی خود را در وب سایت وارد می کنند، حفظ نمودن امنیت ضرورت بالایی خواهد داشت.
  • نگهداری و پشتیبانی فنی: دچار مشکل شدن وب سایت بعد از راه اندازی امری طبیعی است که ممکن است برای برخی به وجود آید و در این بخش پشتیبانی وب سایت به کمک می آید.

شایان ذکر است که پشتیبانی فنی وب سایت به کارهایی گفته می شود که برای انجام آن ها نیازمند تجربه و مهارت و تخصص لازم است؛ معمولا این گونه کارها با فعالیت اصلی وب سایت ارتباط مستقیمی دارد.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با اهمیت و ضرورت پشتیبانی وب سایت آشنا سازیم.

شایان توجه است که اگر کار شما در مورد پشتیبانی وب سایت به صورت منظم و در زمان خود انجام نشود امکان خارج شدن سایت از دسترس زیاد است و اینکه دیگر نمی تواند خدماتی را به مراجعه کننده ارائه دهد.

  • نگهداری و پشتیبانی محتوای سایت: پس از انجام حفظ حریم شخصی کاربر، بارگذاری محتواها در سایت گزینه دوم است.

محتواها عامل سئو وب سایت ها هستند و نتیجتا پشتیبانی از محتواها نقش بسیار موثری در حفظ نمودن رتبه وب سایت ها داشته و در این بخش پشتیبانی محتواها با بررسی و تغییر لینک های شکسته، بازنویسی محتواهای کپی شده و غیره انجام می گردد.

چه کسانی عهده دار پشتیبانی وب سایت می شوند؟

در این قسمت پشتیبانی سایت توسط گروه پشتیبان سایت و یا مدیر سایت صورت گرفته و در صورتی که مدیر سایت عهده دار این مسئولیت شود الزامی است که دوره های آموزشی و مهارتی پشتیبانی سایت را یاد گیرند.