برای ساخت قالب وردپرس، اگر می خواهید طریقه کارایی و طراحی قالب وردپرس را بدانید، از صفر شروع کنید و تیم ما نیز در این مقاله نحوه ساخت قالب وردپرس را از صفر برای شما ذکر خواهیم کرد.

گرافیک سایت، نخستین مرحله ساخت قالب وردپرس

در این مرحله از ساخت قالب وردپرس، با استفاده از نرم افزار فتوشاپ، یک نمای کلی از وب سایت توسط طراح ایجاد می شود تا یک دید کلی از سایت نهایی به دست آید.

طراحی رابط کاربری، دومین مرحله از ساخت قالب وردپرس

در مرحله دوم از طراحی قالب وردپرس، با استفاده از زبانه های برنامه نویسی، HTML5 , CSS3 ، jQuery رابط کاربری سایت طراحی می شود.

رابط کاربری به همان قسمت های گوناگون و اجزا سایت، رنگ بندی ها و چیدمان اجزا گفته می شود؛ طراحی کاربری به صورت تخصصی و استفاده از رنگ های مناسب، می تواند تاثیر مستقیمی بر روی بازدید کننده بگذارد.

برنامه نویسی وب سایت ، سومین مرحله ساخت قالب وردپرس

از تخصصی ترین و با اهمیت ترین مراحل طراحی یک وب سایت، برنامه نویسی آن است،در این مرحله از مراحل قالب وردپرس، سایتی که در مرحله ی دوم تعبیه شده است را به یک وب سایت پویا تبدیل خواهیم کرد.

در این مرحله، قابلیت ها و سیستم مدیریت محتوا طراحی می شود و وب سایت به صورت پویا و اصطلاحا داینامیک تبدیل می شود. یکی دیگر از ویژگی های این مرحله، این است که از زبان های سمت سرور نظیر PHP و یا  ASP.net استفاده خواهد شد که مشهور ترین و معروف ترین زبان برای برنامه نویسی سرور، زبان PHP شناخته شده است.

خرید هاست و دامنه، چهارمین مرحله ساخت قالب وردپرس

زمانی که طراحی وب سایت شما به اتمام برسد، ما نیاز مبرم به هاست و دامنه داریم، شاید برای شما این سوال پیش آید که هاست چیست؟ هاست ، محلی برای نگهداری و حفظ اطلاعات و فایل های یک وبسایت است که به صورت سالیانه یا ماهیانه خرید می شود.

دامین یا دامنه، همان آدرس اینترنتی سایت است برای نمونه دامنه وب سایت طراح وردپرس: wpdesigner.ir.ir است.

شایان توجه است که پس از خریدن دامنه و هاست، وب سایتی که طراحی کرده اید به هاست انتقال می یابد و دامنه خریداری شده نیز به هاست اتصال پیدا می کند؛ نهایتا وب سایت شما آماده است و قابل رویت از طریق آدرس اینترنتی یا همان آدرس دامنه است.

بهینه سازی برای موتورهای جستجو، پنجمین مرحله ساخت قالب وردپرس

پس از طراحی قالب وب سایت برای اینکه بخواهید به موفقیت برسید، نیاز دارید تا سایت خود را به دیگران معرفی کنید، چراکه هنوز هیچ شخصی وب سایت طراحی شده شما را نمی شناسد.